Doen & laten!

Assertiviteitstraining voor mensen van 30 jaar en ouder. Wil jij graag leren om assertiever te worden? En beter jouw mening, gevoelens en grenzen durven aangeven? Dan is deze training iets voor jou!

 Praktische zaken

De training start op donderdagavond 15 november van 19.30 – 21.15  uur en bestaat uit zes bijeenkomsten met vooraf een kennismakingsgesprek.
Vervolgdata zijn 22 en 29 november, 6, 13, en 20 december 2018.
Sluitingsdatum is 1 november 2018.
Een groep bestaat uit minimaal 6 en maximaal 10 deelnemers.
Kosten: 195 euro.
Adres: Nijverheidsweg 6 in Culemborg.
Bij aanmelding willen wij graag de volgende gegevens ontvangen: naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum en kort de reden van je aanmelding.

Contact/Aanmelden

Wat komt er aan de orde?

  • Contact maken met anderen.
  • Je grenzen herkennen en daar naar handelen.
  • Doorbreken van negatieve gedachten.
  • Ontvangen en geven van kritiek en complimenten.
  • Lichaamshouding, uitstraling, ademhaling en ontspanning.

 

Hoe doen we dat en wat bereik je ermee?

Door informatie, gesprek, rollenspelen en allerlei oefeningen leer je beter of anders om te gaan met voor jou lastige situaties.
Daarnaast krijg je zicht op negatieve gedachtenpatronen en hoe je die kunt ombuigen in meer helpende gedachten, waardoor ze je minder gaan bepalen.

Een groepstraining biedt veel mogelijkheden om te oefenenen en te leren met betrekking tot sociale vaardigheden. Verder kan de (h)erkenning je ook nèt dat extra duwtje in de goede richting geven.

 

Op haptonomische basis ?

Haptonomie gaat over contact met jezelf en de ander, maar ook over de balans tussen voelen, denken en doen. Die balans kan verstoord raken met als gevolg dat:

  • je het gevoel hebt dat je continu in je hoofd zit (veel denken en piekeren) en moeilijk in actie kunt komen.
  • je weinig stil staat bij wat jij vindt of voelt; je bent vooral gericht op de ander.
  • je twijfelt over de kleinste beslissingen, waardoor je eindeloos blijft malen.

Tijdens deze assertiviteitstraining wordt je je meer bewust van je lichaam en wat het effect daarvan is op jezelf, maar ook op de ander.

Je krijgt diverse oefeningen die je o.a. leren:

  • stevig en rechtop te staan.
  • ademhaling tot rust te brengen.
  • eigen kracht te voelen.
  • je makkelijk(er) te ontspannen en in te slapen.

Hierdoor krijg je handvatten om je beter in je vel en rustiger te voelen. Wanneer je voelen, denken en doen op elkaar aansluiten, voel je je het meest in balans.